Isnin, 28 Disember 2009

Ada azam baru?

Seluruh rakyat Malaysia dikejutkan dengan siri kemalangan maut yang ternyata tiada penghujungnya. Rata-rata kita cuba sedaya upaya mencari salah dan silap orang lain. Seseorang perlu dicari untuk diletakkan tanggung jawab. Kita mencipta persoalan dan kita juga mencari jawapan, seringkali tiada jawapan yang hakiki. Mengapa, kerana jawapan akhirnya kembali kepada penyoalnya. Dan kemalangan akan berlaku lagi. Kita masih tiada jawapan.
Sebenarnya memang tiada jawapan, siapa yang ingin melibatkan kematian orang lain. Nyawa bukan mainan, masa depan keluarga bergantung kepada si mati dan bagaimana nasib semua yang masih bernyawa. Kita sebenarnya pasrah dengan ketentuan Ilahi, hari ini nasib mereka dan entah esok lusa nasib kita.
Apa saja yang masih boleh dibaiki sebagai bekalan Akhirat, baiki dengan segera, kita sebagai manusia tidak pernah sempurna. Selagi ada masa, apa salahnya jika kita mengagihkan sebahagian kecil daripada simpanan bulanan kita ke ETIQA TAKAFUL untuk menikmati sepenuhnya rasa lapang dada jika berlaku sesuatu malapetaka. Kita MENYIMPAN, MELABUR, BERSEDEKAH, BERZAKAT DAN BERLINDUNG. Jika berminat layari: takafulsystem2u.blogspot.com atau e-mail ke takafulsystem@yahoo.com.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan